6 Aralık 2012

Ah bu şarkıların gözü kör olsun Vol.1


oh-land

Kışın birdenbire bastırmasıyla depresif hallere bürünürüz ya, bunun tek sevdiğim yanı müzik zevkimin de değişmesi galiba. Yavaş, duygusal, karamsar kısaca depresif şarkılara gitmeye başladı elim kulağım. Açıkçası bu hoşuma gidiyor. Bir yandan, güneşli günler boyunca ihmal ettiğim albümleri, şarkıları yeniden zevkle dinlemeye başlıyorum; diğer yandan ise değişen müzik zevkimle yeni gruplar, müzisyenler, albümler, şarkılar keşfediyorum.
Son zamanlarda bende bağımlılık yapan, bıkmadan, usanmadan dinlediğim, dinledikçe daha çok sevdiğim birkaç şarkı var. Soğuk, yağmurlu ve karanlık günler pek hoş gelmez bana ama bu şarkıları dinlerken kulağım ve beynim hiç de öyle demiyor. Indie, Rock, Pop demeden sarılıyorum “gözü kör olası” şarkılara. Dinlerken üzüyor, ağlatıyor, süründürüyor ama bu havaları çekilir yapan tek dayanağım da bu kış şarkıları oluyor.
Şu sıralar en çok dinlediğim şarkılardan sadece birkaçı. Devamı daha sonra…

Oh Land – Wolf & I

Asıl adı Nanna Øland Fabricius olan Oh Land, yeni keşfettiğim bir isim.  Açıkçası çok tarzım değil ama önce radyoda ilk dinlediğimde şarkıya aşık oldum, sonra klibini izlediğimde kendisine.

Cem Adrian – Hani Bazen

Bana göre ülkemizin yaşayan en değerli genç yeteneklerinden. Her albümüyle fan kitlesini büyüten Cem Adrian, son albümünde Ayten Alpman’la birlikte seslendirdiği Hani Bazen ile de dinleyeni kendine hayran bıraktıran bir çalışmaya imza atmış. “Hani bazen bir şarkı seni de ağlatıyor mu?” diyor Cem Adrian bu şarkıda, vallahi ağlatıyor.

Lana Del Rey – Summertime Madness

İndie müzik piyasası Lana Del Rey’in samimiyetini tartışa dursun, genç, güzel ve uyanık ablamız bu yıl çıkardığı Born To Die albümüyle hem radyoları hem de müzik kanallarını kuşattı.  Summertime Madness da en sevilen şarkılarından biri oldu. Benim için de öyle…

Adele – Skyfall

Fazla söze gerek yok. Yaşayan en iyi seslerden Adele’in yeni James Bond filmi için yaptığı soundtrack filmden daha çok konuşuldu, daha çok sevildi adeta. Bu şarkının en büyük fanlarından biri de ben olabilirim.

Marillion – Power

Marillion’ın son albümü Sounds That Can’t Be Made‘e ait bir şarkı Power. Albümü ilk dinlemede en çok dikkatimi çeken, defalarca dinlememe rağmen de albümün benim için en çok öne çıkan şarkısı olarak kaldı.

Dredg – Another Tribe

Hayatımın gruplarından Dredg, 2011′de yayınladığı Chuckle And Mr. Squeezy albümüyle fanlarını ikiye bölmüştü. Bu albüm hem tarz değişimi hem de şarkı yazımı olarak benim için de grubun en zayıf halkası aslında. Ama Another Tribe gibi bir şarkıyı barındırdığı için bile bu albüme defalarca şans vermek lazım. Bu arada albümün en iyi şarkısı değil bu, ama kesinlikle en içinize işleyeni, en acıtanı.